Sailor Studio 737 Mürekkep İncelemesi

3
179

Sailor Studio Mürekkepler: Mürekkep Firmaları Canımıza mı Kast Ediyor?

Merhabalar,

Eve tıkıldığımız şu karantina günlerinde hem size bir mürekkep tanıtmak, hem de “yeter mürekkep firmaları yeter, bi canımız (ya da “iç çamaşırımız” diye okuyabilirsiniz efenim) kaldı almadığınız” serzenişimi yapmak istiyorum. Özellikle bu cümleyi İç Anadolu teyzesi sesiyle okursanız meramımı tam olarak aktarmış olabilirim.

Sailor 2018 yılı sonunda birden piyasaya 100 tane mürekkep sürdü. Bunun üzerine, mevcut serisindeki renkleri kullanarak ve üzerine bir şeyler ekleyerek bir de Shikiori serisini yaptı. Daha bir de sağa sola yaptığı özel mürekkepleri hiç saymıyorum. Bakın yazarken bile sinirim bozuldu. Bu Sailor markası bu kadar ürün çıkartarak ne yapmayı amaçlamaktadır, hedef bizim akıl sağlığımız mı, yoksa bu mürekkep hangi mürekkebe benziyor diye gözlerimizi kısarak baktıkça göz sağlığımıza mı kast ediyorlar?

Şaka bir yana damarlarında kan yerine mürekkep (muhtemelen oxblood) dolaşan sevgili arkadaşımız Emrehan bana 2019 yılında yapılan Dutch Pen Show’dan bu mürekkepleri sipariş edince ben de fırsat bu fırsat deyip kendilerine bir süre el koydum. Her şey sizin için valla.

Sailor Studio Şişeleri: Doyumluk Değil Tadımlık Mürekkep

Vallahi şurada açık konuşup içimi dökeceğim. Evimde, muhtelemen hayatım boyunca yazsam bitiremeyeceğim kadar mürekkebim var. Hatta parfüm seven bir insan olarak da genelde parfümlerimi küçük boy alırım, bekleyip bozulmasınlar diye. Aslında mürekkepte de ufak şişe meselesi güzel bir fikir gibi geliyor.

Ama, gelelim zurnanın peşrev yapmaya çalıştığı yere; 20 ml mürekkep nedir kardeşim? 20 ml mürekkebi 50-60 ml mürekkeplerle aynı fiyata satmak nedir? Zaten 100 tane birden piyasaya sürmüşsün, zaten ben bunu sadece Japonya’da satıcam gibi bir şımarıklık yapmışsın 🙂 Yani şimdi 3 arkadaşım 2 fırt çekse, tarlası yanmış köylü gibi çömer ben sana doyamadımdı Sailor’ım Studio’m diye ağlarım. Şunu azıcık büyük yapın ya gözünüzü seveyim.

Neyse içimi döktüğüme göre, bunun dışında şişenin geniş ağzını ve yalın paketlemeyi çok sevdiğimi söyleyip, iki sayfadır yerin dibine gömdüğüm Sailor’a biraz pay verebilirim.

Sailor Studio 737: Hayatınızın Bordo Mürekkebini mi Arıyorsunuz?

Sailor Studio 737 oldukça doygun ve güzel bir bordo. Eğer revnak da seviyorsanız, yalnız benim için bak yeşil yeşil diyerek size göz kırpıyor. Bu mürekkebi Montblanc 32 dolmakalemime koyup tomoe river üzerinde epeyce verimli revnak aldığımı söylemem lazım.

Konu suya dayanıklılıksa Sailor Studio 737 size çok bir şey vermeyebilir. Ama öte yandan ben kendi adıma gündelik defterlerimde özel olarak suya dayanıklılık aramıyorum.

Özetle; Sailor Studio 737, oldukça doygun, akıcı ve revnaklı bir mürekkep. Elbette doygunluk temizliğinin biraz daha fazla efor istediği gerçeği ile birlikte geliyor ama bu güzellik için bir kaç tur daha piston çevirmeye razı olabilirim şahsen.

Benden şimdilik bu kadar, siz firmaların mürekkep politikası hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sevgiler

Zeynep Mormürekkep

3 YORUMLAR

  1. Sailor olsun çamurdan olsun, diyenlerdenim (kimse yoksa aramızda o ben olabilirim) Kullanıp da sevmediğim mürekkebi yok gibi. Ama tabi dünyanın muhtelif köşelerine dağılmış gariban mürekkep severleri düşünseler ne hoş olurdu. Mesela senin Rikyu cha’ndan bir fırt istemek ve istememek arasında gittim geldi ama isteyemedim. Zaten şişe bir fırt söylediğin gibi. Belki bize minimalist olmayı anlatmaya çalışıyordur Sailor abi, kendi usulüyle 🙂

  2. A beautiful ink, very understated in the Japanese way. Still…if Sailor can be more Scandinavian in the packaging (must I guess what this ink is?), then I am Hamlet. And why the little box for me to put in the trash? So wasteful today. Studio 737 reminds me of Diamine Tyrian Purple, an curious ink- not quite royal- which forms the base for my own special ink mix (the others are a state secret!). Should I fly on a Boeing 737 plane? With only 20 ml, Studio inks will not last long (15 fillings in the Pelikan M400, 20 in any of my converters). The price in the States is $25.00. The cost analysis is not so good, I am sorry.

    Zeynep, I am so glad to receive your posts. Google Translate is only fair to use because it misses the beauty of your words: I am sad. Health and happiness to you!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.